TRACTAMENT I MOTIVACIÓ:
 

Els PROJECTES D’INVESTIGACIÓ COOPERATIUS –PICs- són la columna vertebral del Projecte FAIG i constitueixen l’eix operatiu que permet posar en funcionament tot el que treballarem a partir d’ara. És important assenyalar que la seva funció inicial és la de vehicular els canvis més significatius que FAIG introdueix dins l’estructura pedagògica i organitzativa del centre. En conseqüència, un cop acabada aquesta fase, és molt probable que els PICs hagin patit modificacions substancials, tant pel que fa als processos d’avaluació i ajust, com per la seva adequació a la metodologia final que es persegueix.

Un PIC presenta una estructura operativa estàndard en què sempre es poden distingir dos grans eixos o moments: INPUT – OUTPUT. Cal dir que aquests dos moments es
corresponen als dos grans processos generals que desenvolupem en termes de capacitats: CONÈIXER – PENSAR. Hem de destacar que educadors i alumnes interactuen permanentment al llarg del projecte, prenent un protagonisme alternatiu depenent de cada una de les dues fases operatives. En l’INPUT els protagonistes principals són els educadors que participen al projecte. A l’OUTPUT, són els alumnes qui protagonitzen el projecte, on els educadors fan de mediadors

A) FASE INPUT:

L’objectiu d’aquesta fase és aportar el coneixement previ sobre un fenomen (situació) que pugui ajudar els alumnes a configurar allò que podríem denominar un escenari inicial a partir del qual hauran de treballar. En termes curriculars l’ INPUT integra els diferents continguts curriculars conceptuals o procedimentals que cada àrea ha decidit tractar en el projecte. Aquests continguts curriculars són els que conformen la informació general que els alumnes hauran de convertir en coneixement de partida per al desenvolupament del seu projecte. En definitiva, aquesta fase INPUT, permet els alumnes CONÈIXER com a requisit indispensable avanç de PENSAR.
B) FASE OUTPUT:
És l’ànima dels projectes FAIG i la fase en què el protagonisme recau en els alumnes que expliciten i desenvolupen un problema fins a aportar-hi les solucions pertinents, tenint en compte que sempre hi ha l’ajuda dels educadors que actuen de mediadors. Tot això, dins d’un marc caracteritzat per l’autonomia que exigeix la Intel•ligència Estratègica, però mantenint un entorn de cooperació constant. El desenvolupament de la fase OUTPUT és el d’un procés d’investigació plantejat en termes de resolució de problema. Per a tal fi, els nostres alumnes utilitzaran una metodologia específica i coneguda: IDEAL. La metodologia IDEAL de resolució de problemes és la que els nostres alumnes hauran interioritzat dins el context del Programa CREA i de manera més concreta, al llarg de tot el Tercer Cicle d’ Educació Primària, amb la finalitat de poder desenvolupar processos de domini progressiu en el marc de FAIG.